راه ترابري

مطالب دیگر:
📝مقاله درمورد خوشنویسی در دوره صفویه📝دانلود مقاله خط و انواع آن📝تحقیق با موضوع چیلر📝تحقیق با موضوع توربوشارژرها📝تحقیق با موضوع تمیز كردن كانالهای هوا📝تحقیق با موضوع تعمیرات اتومبیل📝تحقیق با موضوع ترمز و اجزای آن📝تحقیق با موضوع ترمز مغناطیسی📝تحقیق با موضوع اجزا ماشین📝تحقیق با موضوع تاریخچه فلز کاری در ایران📝پاورپوینت آناتومی آوندها و بافتهای گیاهی 30 اسلاید📝تحقیق با موضوع تاریخچه صنعت آسانسور در ایران📝مقاله در مورد خط نویسی📝تحقیق با موضوع تاریخچه ترمز (ABS)📝پاورپوینت آب انبارها، انواع، نحوه عملکرد در 17 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با تصاویر📝تحقیق تاثیر دمای حرارتی دهی بر رنگ ایجاد شده با رنگدانه (zr v)sio4 لعاب سرامیک مات📝تحقیق حکمت هنر اسلامی در جامعه مدرن📝تحقیق با موضوع برش دقیق📝تحقیق با موضوع بررسی و چگونگی تعویض مبرد در چیلرهای مجتمع پتروشیمی اصفهان📝تحقیق بررسی مشخصات و خواص لحیم نا همجنس آلیاژ حافظه دار TINI و فولاد ضد زنگ📝تحقیق با موضوع بررسی تاثیر افزودن مس بر ریز ساختار و خواص مكانیكی چدن داكتیل📝تحقیق با موضوع ایران خودرو یا ایران ناسیونال سابق📝تحقیق با موضوع انژکتورها📝تحقیق با موضوع الگوریتم یادگیری ماشین📝تحقیق آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری و مزایای استفاده از تکنولوژیهای جدید سوخت رسانی در خودرو
راه ترابری,معماری,ترابری|50477669|pog
نمونه ی دیگری از مجموعه فایل ها با عنوان راه ترابري آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

این متن شامل 52 صفحه می باشد



تاريخ ايجاد به سال هاي 1310 يعني حدود 70 سال پيش بر مي گردد يعني زماني كه براي اولين بار اداره طرق و شوارع در ايران تاسيس گرديد و همانطور كه گفته شد جهت احداث و نگهداري راهها مي بايستي عمل نمايد و پس از آن به وزارت راه و سپس به وزارت راه و ترابري با شاخه هاي مختلف كه شامل بنادر و كشتيراني - راه آهن - راه - هواپيمايي - حمل و نقل و شركتهاي وابسته بوجود آمده كه در حال حاضر هم به همين نام فعاليت و اسكان دارد كه در آينده نزديك نيز تغييراتي در آن بوجود آيد . يكي از علل تغيير نام و تكامل تا كنون با توجه به اينكه در سال هاي اوليه تاسيس هنوز بجز راه شوسه ديگر امكانات در ايران نبود لذا بدين نام خوانده شده كه با توجه به پيشرفت وفراهم آمدن امكانات راه آهن - هوايي و دريايي تغييرات نام گذاري انجام پذيرفته .


يكي از شاخه هاي اصلي وزارت راه و ترابري ، راه زميني مي باشد كه در اينجا به شرح مختصري از وظايف ادارت راه و ترابري مي پردازيم . راه و ترابري مسئوليت نگهداري - توسعه و تردد روان ناوگان سازمان حمل و نقل بيرون شهري را به عهده دارد .




نوع محصولات توليدي خدماتي واحد صنعتي :


الف : نگهداري راهها


نگهداري راهها يكي از كارهاي مهم ادارات راه و ترابري مي باشد كه هر چند از نظر ديد عموم پوشيده است ولي وقتي عمقي به آن نگاه مي كنيم متوجه اهميت موضوع خواهيم شد و نگهداري شامل خط كشي جاده ها - نصب علائم راهنمايي - ساخت پاركينيگ ها - نصب علائم هشدار دهنده -ساخت شانه راه - احداث قنر در شانه جاده ها جهت هدايت آب هاي سطحي - تميز نمودن پل ها از رسوبات ناشي از سيلاب ها - درز گيري ترك ها با قير - لكه گيري آسفالت در جاهايي كه آسفالت ترك برداشته با برداشتن آسفالت ترك خورده و پر كردن آن با آسفالت جديد روكش آسفالت - نصب روشنايي - نصب گارد ريل دركنارر جاده ها (پايه هاي فلزي كه به هم متصل هستند) - نصب چراغ چشمك زدن در آباديها - و غيره كه اگر بخواهيم تمام عنوانهاي نگهداري راه را بگوييم درحدود 140 مورد مي باشد .




ب - راهسازي


از ديگر كارهاي ادارت راه و ترابري راهسازي مي باشد كه با احداث راههاي جديد باعث تردد و روان در جاده ها مي گردد .


راهسازي مراحل مختلفي دارد كه اهم آنها عبارتند از :


1- مطالعه مسير


2- طرح و نقشه


3- برآورد هزينه


4- پس از انجام مراحل قانوني و تصويب هئيت دولت و مجلس و تخصيص بودجه شروع كار صورت مي گيرد .


يكي از مراحل مهم اين قسمت همان مطالعه مسير است كه توسط شركت هاي قدر و با صلاحيت مي بايستي اين كار صورت پذيرد . كه در اين مرحله تمام جوانب مد نظر قرار مي گيرد از نظرهزينه - كوهستاني بودن - شيب جاده - طول مسير و معمولاً مسيري انتخاب خواهد شد كه تردد روانتر ، سريعتر و آسانتر صورت پذيرد .


ج - بررسي راههاي موجود و ارتقاء آنها از ديگر وظايف ادارات راه وترابري مي باشد


د- شناسايي نقاط حادثه خيز و حذف آنها از ديگر كارها مي باشد .


ر- همانطور كه مي دانيد از سال 81 مسئوليت نگهداري - ساخت و توسعه دامهاي روستايي نيز علاوه بر راههاي اصلي به ادارات راه وترابري شرح داده شد.


يكي از مهم ترين و اصلي ترين ابزار ادارات راه و ترابري ماشين آلات راهسازي وراهداري مي باشند كه جهت انجام امور به كار گرفته مي شوند و به عنوان ستون ادارات راه و ترابري از آن نام برده مي شود . بر همين اساس و بر اساس نمودار سازماني ادارات كل اداره اي بنام اداره ماشين آلات استان در ادارات كل هر استان تاسيس گرديده كه وظيفه آن تعمير و نگهداري ماشين آلات و نظارت بر درست به كارگيري ماشين آلات و نحوه استفاده از آنها مي باشد .


از آنجايي كه ادارات راه علاوه بر نگهداري ،كار راهسازي راهها را نيز بر عهده دارند لذا اداره ماشين آلات نيز كاري بس مهم و دشوار مي باشد زيرا مي بايستي كليه امور ادارت كل را كه بر پايه و اساس ماشين آلات مي چرخد اداره نمايد .


اداره ماشين آلات از شعبات مختلفي تشكيل شده كه شامل شعبه باطريسازي شعبات تعميرات ماشين آلات سنگين - شعبات تعميرات نيمه سنگين - شعبه آهنگري - شعبه صافكاري و نقاشي - شعبه تعميرات سبك - شعبه سرويس و نگهداري - شعبه تعمير و تست پمپ و سوزنها شعبه تعمير و تست پمپ هاي هيدروليك مي باشد و همچنين واحد حمل و نقل و مجموعه انبار فني - انبار مواد روغني وسوخت ميز از زير مجموعه هاي اداره ماشين آلات مي باشد .


از سال 1378 نيز در كنار شعبه سرويس و نگهداري طرح آناليز روغن در ادارات راه و ترابري راه اندازي و به كار گرفته شده در اين طرح نمونه هايي از روغن قسمت هاي موتور - گيربكس - ديفرانسيل و ساير قسمت ها پس از طي مدت زمان مشخصي نمونه برداري و به منظور بررسي به آزمايشگاه آناليز روغن ارسال مي گردد كه طي مراحل مختلف آزمايش ميزان فرسايش قسمتهاي مختلف مشخص گرديده و بر اساس آن از فرسايش قسمت ها آگاهي يافته و قبل از اينكه هزينه تعميرات بالا رود با بررسي و به موقع تعويض نمودن قطعه از ان جلوگيري به عمل مي آيد ضمناً يك نمونه از فرم ضمينه مي باشد .